28 Şubat 2010 Pazar

Home Office mi dediniz?

,
Çocuklarımı yetiştirmek için uzunca bir ara verdiğim iş hayatıma Homeoffice devam ettiğimde hiç bu kadar eğlenceli ama bir o kadar da zor olacağını kestirememiştim.
İş hayatından 20 sene kadar uzak kalan bir kişi olarak yeni teknolojilere ve ofis ekipmanına o kadar yabancıydım ki!.
Ama kararlıydım.Ne yapıp edip başaracaktım

En son 1.5 yıl takı tasarım eğitimi almıştım.Hem zevkli,hem yaratıcı,hem az yer kaplayan, evde de rahatlıkla yapılabilecek bir işti.Ne de olsa hanımlar asırlardır takıdan vazgeçmemişlerdi.
Böylece hedef kitlem hazırdı

İşe ne yapabilirim i arayarak başladım.

1-Evden çıkmadan çalışabileceğim bir iş olmalıydı
2-Ev işlerimi de aynı paralellikte yürütebilmeliydim.
3-Çok hızlı bir şekilde bilgisayarı öğrenmeli ,hatta öğenmekle kalmayıp onunla dans edecek kadar yeteneklerimi geliştimeliydim.
4-Bilgisayar yetmez, printerı,scan etmeyi,mail alıp gönderebilmeyi de çözmeliydim.
5-Pekiyi ya çalışırken bana yardımcı olacak photoshop programları,fotograf çekebilmek ve ürünümü fotografla tanıtarak müşteri edinmek.......İnanın hiç de kolay olmadı...Hala da 5 sene sonra kolay değil ,hala araştırıyorum, okuyorum, öğreniyorum, gelişiyorum.Kendimi Tıp doktorlarına benzetiyorum.Bilirsiniz sürekli okumaları,mesleklerini güncel tutmaları gerekir.
6-Ne tür takılar yapmaya karar vermek ayrı bir problem.Çünkü takı yapmak başka bir iş bunu profesyonnelliğe döküp satabilmek başka bir iş...
Müşteri ne beğenir,hangi malzeme daha kolay satılır,hangi model herkesin tecih edeceği bir modeldir
Pekiyi ya malzemeler..... ucuz olup sürümden mi kazanmalı,yoksa pahallı, avantgarde, sofistike modeller mi çalışmalı????
7- Bütün bunların cevabını bulduktan sonra sıra müşteri bulmaya geliyor.......İşte mücadele bu noktada daha zorlaşıyor.

Ürününüzü satabileceğiniz,komisyon karşılığı çalışılan siteler var. Veya kendi sitenizi kurup online satış yapabilisiniz.Tabii eş,dost vasıtasıyla da satış yapmak mümkün.
Adınızı duyurmayı başardınız diyelim.Toptan almak isteyen müşteriler geliyor.
Eeeee artık yurt dışına açılma zamanı geldi. O da ne ? Fark ediyorsunuz ki bir dili bilmek ,bu dilde konuşan ülkelere kolay satış yapacağınız anlamına gelmiyor.Onların gelenekleri,alışkanlıkları,sevdikleri malzemeler,fiyat politikaları kısacası yeni bir kültürü öğrenmeniz gerekiyor.
8-Toptan alan müşteri: genellikle yurt dışında olanlar geliyor.fatura,gümrük konşimentosu,vergi prosedürü derken kendinizi birden bire bir şahıs firması kurmuş vergi veren bir vatandaş olarak buluyorsunuz

Homeoffice deyip geçmeyin.Bu çok ciddi mesai isteyen,yataktan kalktığınızdan tekrar gece başınızı yastığa koyuncaya kadar geçen ,bitmeyen bir çalışma süreci.....

Şimdilik bu kadar... Bir sonraki yazımda diğer noktalardan bahsedeceğim.